Obsługa BHP
Art. 23711 KP
§1. Pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy, zwaną dalej "służbą bhp", pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, zaś pracodawca zatrudniający do 100 pracowników powierza wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy.
§2. Pracodawca - w przypadku braku kompetentnych pracowników - może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy.
Powierzenie zadań obsługi BHP „specjalistom spoza zakładu” to wygodne i nowatorskie rozwiązanie zapewniające pracodawcy zupełnie nowe spojrzenie na kwestie bezpieczeństwa bazujące na doświadczeniach zdobywanych w jednostkach o różnym profilu działalności. Pozwala to na uniknięcie sytuacji, w której przedsiębiorstwo zamyka się tylko w obszarze „własnych problemów i doświadczeń”. Taka forma współpracy zwiększa poziom świadomości bezpieczeństwa w firmie oraz czujności na ewentualne nieprawidłowości.
Główne korzyści z powierzenia obowiązków obsługi BHP firmie zewnętrznej:
- koncentracja na zasadniczym profilu własnej działalności,
- redukcja kosztów pracowniczych związanych z funkcjonowaniem obsługi BHP,
- profesjonalne rozwiązywanie problemów i nowoczesne podejście do tematyki bezpieczeństwa,
- uniezależnienia się od ryzyka "czynnika ludzkiego" (urlopów, zwolnień pracowników itp.),
- redukcja kosztów związanych z infrastrukturą działu BHP